keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Joulua kohti

Ennen kuin ehdit tajutakaan, on jo joulu. Siksipä mä olen aloittanut jo jouluvalmistelut. Virkkailen joulukuuseen valkoisia sydämiä. Ensin tehdään ruudukko, sitten kjs-kaaret ja niihin noi siivet. Helppoa olis muuten, mutta kjs-kaarta varten pitää siirtyä piilosilmukoilla sinne tänne ja se on tosi työlästä. En meinaa löytää silmukoita. Tarttis ehkä taas tehdä löysempää...
Joo ja lopuks pitäis virkata koko kierros piilosilmukoita, mutta sitä en oo tehnyt. 



Ohje Suuri Käsityö 11-12/2006 -lehdestä. Koukkuna on 1,5 ja lankana Novitan virkkauslanka. Niin ja nämä pitää kovettaa. Mä käytän Paverpolia, kun sellaisen joskus hätäpäissäni menin ostamaan, mutta sokerihommelit kävis myös.

Tunnustettakoon nyt kuitenkin, että ensisijaisena tarkoituksena näiden tekemisessä ei ihan oikeesti ollutkaan jouluvalmistelut, vaan halusin kokeilla, olenko seitsemässä kuukaudessa oppinut mitään. Koitin nimittäin tehdä just näitä sydämiä ensitöikseni viime joulun kynnyksellä, kun aloittelin virkkailuharrastustani. Vähän aikaa säästelin sitä myttyä, minkä sain aikaan seuraamalla ohjeita muutaman kerroksen, mutta sittemmin olen valitettavasti heittänyt sen pois. Olis ollut kiva vertailla...Tosin hei, yritin virkata oikeakätisesti, phuuh.

Joo, mut joulusta puheenollen, on mulla kyllä yks toinenkin joulujuttu jo menossa, että ehkä mä sitten kuitenkin vähän jo valmistaudun...




1 kommentti:

  1. Hienoja! Joulu tulee aina niin yllättäen, hyvä olla kartalla jo tässä vaiheessa...

    VastaaPoista